tisdag 20 maj 2014

2nd Direction?

Jag ogillar Justin Bieber, One Direction och The Fooo starkt - anledningen till det? Dels så tycker jag inte om den typen av musik de sjunger till/spelar (jag föredrar house), dels så tycker jag att de alla har en ganska "fånig utstrålning". Deras fans är ofta lite väl överdrivna när det gäller dessa artister (fast, vem vet, kanske skulle jag bete mig likadant om jag en dag fick syn på Karl XIV Johan?). På TV frågade en reporter en tjej, en "foooer", varför hon var så förtjust i just The Fooo. Hon svarade att medlemmarna i The Fooo var snygga. "Snygga"?

Jag bestämde mig för att bilda en seriös (?) grupp, vars medlemmar är (var?) riktiga gentlemän. Låt mig presentera 2nd Direction!


Medlemmarna är alltså de fabulösa Karl XII, Gustav III, Karl XIV Johan, Napoleon I och Oskar I. Idén till namnet fick jag av One Direction - medlemmarna i One Direction väljer ju en riktning. I stället kan man välja den andra riktningen (den historiskt kungliga riktningen?), the 2nd direction.

Går de fyra kungarna och kejsaren med på det kan de kanske göra en jättehit. Årets sommarplåga? Det gäller bara att få lite liv i dem först.
Låter inte så dumt tycker jag...

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tryckfrihet gäller i Sverige, alla har rätt till att publicera sina åsikter (åtminstone när det gäller något så "simpelt" som pojkband).
      Och dessutom är detta, som du möjligen förstår, till största delen ett skämt. :-)

      Radera
  2. Jag tycker att du är rolig! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, antar jag. Alla har inte samma typ av humor, skrattar inte åt samma saker. Kul, i alla fall, att någon tycker som jag. ^^

      Radera